Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Aгенција за борбу против корупције припремила је мишљење о процени ризика корупције у одредбама Нацрта закона о дуалном образовању

AСК 27.07.2017.

Нацртом закона се без одговарајућег образложења препушта значајна улога у области дуалног образовања Привредној комори Србије, која представља интересну и пословно-стручну организацију привредних субјеката. Иако се чини да би Министарство просвете, науке и технолошког развоја требало да има водећу улогу у овој области, Привредној комори је поверено да, без одговарајућих механизама контроле и/или сужавања дискреционих овлашћења, проверава испуњеност услова за извођење учења кроз рад код послодавца; спроводи обуку за инструкторе, реализује испит и издаје лиценцу инструктору, који има обавезу да оцењује рад ученика, те да именује квалификоване представнике послодаваца, који обавезно учествују при провери стечених компетенција током учења кроз рад. Нацрт закона садржи више недоречених и непрецизних решења, која остављају простор за различита тумачења, као и евентуалне злоупотребе које могу погодовати партикуларним интересима. Тако, на пример, није довољно јасно прописано у ком року и на који начин ће се, након раскидања уговора о дуалном образовању послодавца и школе, наставити школовање ученика и изабрати нови послодавац. Додатно, постоји потреба да се прецизирају и пооштре услови за извођење учења кроз рад код послодавца, како би се избегло да поједини послодавци, иако то не заслужују, добију потврду о испуњености тих услова. Поред поменутих, Нацрт закона садржи и друге недостатке и ризике корупције, који се, пре свега, односе на непостојање услова и критеријума, или елемената критеријума, за именовање чланова комисија, давање широких дискреционих овлашћења, препуштање министру и Привредној комори да значајна питања уреди својим актима, иако је неопходно да та питања буду регулисана законским одредбама, непостојање рокова и недостатак казнених одредаба. Aгенција за борбу против корупције сматра да је неопходно отклонити идентификоване недостатке и ризике корупције у циљу стварања адекватног правног оквира у области дуалног образовања. Мишљење које је Aгенција проследила Министарству просвете, науке и технолошког развоја можете преузети овде.

Aрхива вести

Огласна табла

Обавештење број 014-012-00-0071-25-11 од 27.01.2025.
12.08.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0191/24-07 од 23.06.2025
08.08.2025.


Обавештење о покретању поступка бр. 014-020-00-0198-23-11 од 20.05.2025. године
05.08.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Лобирање и лобисти - Обавештења

Календар рокова

Достављање кварталних извештаја о спровођењу активности из Ревидираног Aкционог плана за Поглавље 23-потпоглавље Борба против корупције
15.01.2024.


Достављање извештаја о спровођењу обуке „Етика и интегритет“
30.01.2024.


Достављање писменог извештаја о раду
31.01.2024.

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana