Јавни функционер у року од 30 дана од дана ступања или престанка јавне функције подноси Aгенцији извештај о имовини и приходима ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 8 дана од дана избора, постављења или именовања на другу јавну функцију дужан је да од Aгенције затражи сагласност ○ AСК ○ За представнике политичких субјеката реализована је онлајн обука на тему „Примена Закона о финансирању политичких активности“, на којој је, с обзиром на предстојеће локалне изборе у граду Зајечару и општини Косјерић, посебна пажња била посвећена начину подношења и садржини прелиминарних и коначних извештаја о трошковима изборних кампања.
Оснивање и статус
Aгенција за спречавање корупције је самосталан и независан државни орган, који за обављање послова из своје надлежности одговара Народној скупштини. Има својство правног лица чија се средства за рад обезбеђују у буџету Републике Србије и из других извора, у складу са законом. Седиште Aгенције је у Београду.
Надлежност Aгенције
1) надзире спровођење стратешких докумената, подноси Народној скупштини извештај о њиховом спровођењу са препорукама за поступање, даје одговорним субјектима препоруке како да отклоне пропусте у спровођењу стратешких докумената и иницира измене и допуне стратешких докумената;
2)доноси опште акте;
3) покреће и води поступак у коме се одлучује о постојању повреда Закона о спрчавању корупције и изриче мере у складу са законом;
4) решава о сукобу интереса;
5) обавља послове у складу са законом који уређује финансирање политичких активности, односно законом који уређује лобирање;
6) подноси кривичне пријаве, захтеве за покретање прекршајног поступка и иницијативе за покретање дисциплинског поступка;
7) води и објављује Регистар јавних функционера и Регистар имовине и прихода јавних функционера
8) проверава извештаје о имовини и приходима које поднесу јавни функционери;
9) води и проверава податке из евиденција одређених законом;
10) поступа по представкама физичких и правних лица;
11) даје мишљења о примени Закона о спречавању корупције на сопствену иницијативу или на захтев физичких или правних лица и заузима ставове од значаја за примену овог закона;
12) иницира доношење или измену прописа, даје мишљења о процени ризика од корупције у нацртима закона из области посебно ризичних за настанак корупције и мишљења о нацртима закона који уређују питања обухваћена потврђеним међународним уговорима у области спречавања и борбе против корупције;
13) истражује стање корупције, анализира ризике од корупције и сачињава извештаје са препорукама ради отклањања ризика;
14) надзире доношење и спровођење планова интегритета;
15) доноси програм обуке и упутство за обуку у области спречавања корупције и прати спровођење обуке у органима јавне власти;
16) обавља послове међународне сарадње у области спречавања корупције;