Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Нацрта закона о здравственој заштити

AСК 29.03.2017.

Znak Horizontalno Cirilica Нацртом закона нису, или нису у потпуности, обухваћене све потребне измене, предвиђене Националном стратегијом за борбу против корупције у Републици Србији за период од 2013. до 2018. године и Ревидираним акционим планом за њено спровођење. На пример, иако је више пута указивано да је новим Законом о здравственој заштити неопходно на адекватан начин уредити област допунског рада са јасним критеријумима за добијање дозволе за тај рад; детаљнијим прописивањем где и под којим условима може да се обавља, као и прецизним регулисањем услова под којима здравствени радници у здравственим установама у јавној својини могу пружати здравствене услуге у приватним условима, ова питања Нацртом закона нису додатно уређена. Такође, питање сукоба интереса делимично је уређено Нацртом закона за директора, заменика директора, председника и чланове управног одбора и председника и чланове надзорног одбора здравствене установе у јавној својини, као и за чланове етичког одбора у здравственој установи у којој се обавља клиничко испитивање лекова. Међутим, ове одредбе не обухватају остале здравствене раднике и сараднике, нити одређују које тело и у ком поступку по евентуалној пријави утврђује да ли је у конкретном случају дошло до повреде предвиђене забране, тј. да ли постоји сукоб интереса. Нацрт закона садржи и низ других недостатака и ризика корупције, који се односе на правне празнине, давање широких дискреционих овлашћења органима јавне власти, препуштање министру да значајна питања уреди својим актима, иако је неопходно да та питања буду регулисана законским одредбама, употребу непрецизних формулација, те непостојање услова и критеријума, или елемената критеријума за предлагање и именовање чланова разних колективних тела. На овај начин, велики број значајних питања, међу којима су, поред допунског рада и сукоба интереса здравствених радника и здравствених сарадника, заснивање радног односа, одобравање специјализација, провера квалитета стручног рада и надзор над радом здравствених установа, није у потпуности регулисан, што у пракси може створити низ проблема на које је раније више пута указивано. Aгенција за борбу против корупције сматра да би отклањање идентификованих недостатака и ризика корупције допринело стварању адекватног правног оквира у области здравствене заштите и остварењу циљева из стратешких докумената за борбу против корупције. Мишљење које је Aгенција проследила Министарству здравља можете преузети овде.

Aрхива вести

Огласна табла

Обавештење број 014-012-00-0071-25-11 од 27.01.2025.
12.08.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0191/24-07 од 23.06.2025
08.08.2025.


Обавештење о покретању поступка бр. 014-020-00-0198-23-11 од 20.05.2025. године
05.08.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Календар рокова

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana