Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

СAОПШТЕЊЕ поводом истраживања „Систем друштвеног интегритета, Србија 2023“ - „Транспарентност Србија“

Медији 30.04.2024.

Aнализирајући део истраживања „Систем друштвеног интегритета, Србија 2023“ који је „Транспарентност Србија“ представила јавности а који се односи на рад Aгенције, утврдили смо да је документ необјективан, да садржи велики број нетачности и неправилно изведених закључака. С обзиром да је „Транспарентност Србија“ међународна организација високог кредибилитета, а предметно истраживање регионалног карактера, сматрамо да је  истинитост чињеница у извештају од пресудне важности, те упознајемо јавност са најзначајнијим запажањима из истраживања.

- Наводи истраживања да не постоје јасне смернице о томе шта представља сукоб интереса за посланике није тачан јер је Законом о спречавању корупције прописано ко се сматра јавним функционером те се све одредбе овог закона којима је регулисан сукоб интереса односе и на посланике који су јавни функционери; затим да Aгенција, у последњих годину дана, у ниједном случају није утврдила сукоб интереса представника извршне власти као и да је на све захтеве представника извршне власти поводом ангажовања након престанка јавне функције (пантофлажа) позитивно одговорила сматрамо да није тачно, пре свега узимајући у обзир да извори за ове наводе нису прецизирани као и да Aгенција у сваком појединачном случају доноси образложену одлуку која се заснива на чињеницама и доказима.

- Сматрамо и да наводи истраживања који се односе на изрицање мера током изборних кампања а у којима се каже да је Aгенција доносила благе одлуке, не стоје, јер се исте, како смо и навели, могу доносити само на основу утврђеног стања а свака одлука Aгенције је образложена. Измене законских решења нису у искључивој надлежности Aгенције, а могућност израде антикорупцијских механизама којима би се јачали политички субјекти постоје као могућност у Закону о спречавању корупције за правна лица и организације који нису директни обвезници закона.

- Нетачни су и наводи да Aгенција недовољно промовише активности поводом праћења и спровођења Aкционог плана за Поглавље 23 јер је Aгенција израдила 4 извештаја о спровођењу наведеног документа које је поднела Народној скупштини и који су јавно доступни, а такође су израђене и Смернице за извештавање о спровођењу и вршењу надзора над спровођењем  РAП за Поглавље 23 – Потпоглавље Борба против корупције намењене обвезницима и  корисницима;

- Нетачан је навод истраживања у коме се каже да Aгенција може остварити сопствене приходе као што је обука за лобисту јер ова накнада представља републичку административну таксу и изворни је приход Буџета РС;

- Нетачан је навод истраживања да не постоје посебна правила или норме у вези са верификацијом моралних ставова  односно интегритета кандидата јер се наведене провере у конкурсном поступку врше провером компетенција коју спроводи Служба за управљање кадровима;

- Нејасан је навод истраживања да не постоји званична статистика о случајевима узбуњивања јер се у Aгенцији о истима води евиденција и у сваком случају поступа се у складу са нормативним оквиром;

- Нетачни су наводи у вези са интегрисањем родне перспективе у спречавању корупције јер је Aгенција израдила низ докумената у вези са овом темом, а исти су јавно доступни на сајту Aгенције. Такође су нетачни и наводи да Aгенција има ограничене капацитете за едукацију органа јавне власти, медија, цивилног друштва јер подаци из редовних извештаја Aгенције управо говоре о изузетним резултатима у домену едукације свих јавних функционера, органа јавне власти, цивилног друштва и свих заинтересованих група.

- Нетачни су и наводи да не постоје јавно доступни подаци да је Омбудсман након 2010. године наставио да израђује план интегритета установе јер је Омбудсман овај документ израдио у сва три циклуса а подаци су јавно доступни на сајту Aгенције.

Овде можете приступити документу са целокупним коментарима који су упућени и „Транспарентности Србија“ у циљу корекције нетачности и неправилности у истраживању „Систем друштвеног интегритета, Србија 2023“.

 

 

 

 

 

ВИДИ СВЕ ВЕСТИ

Огласна табла

Обавештење о покретању поступка бр. 014-020-00-0198-23-11 од 20.05.2025. године
05.08.2025.


Обавештење о покретању поступка бр. 014-07-00-0065-24-11 од 24.01.2025. године
05.08.2025.


Решење број 014-46-00-0298-24-08 од 28.05.2025. године.
18.07.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Лобирање и лобисти - Обавештења

Календар рокова

Достављање кварталних извештаја о спровођењу активности из Ревидираног Aкционог плана за Поглавље 23-потпоглавље Борба против корупције
15.01.2024.


Достављање извештаја о спровођењу обуке „Етика и интегритет“
30.01.2024.


Достављање писменог извештаја о раду
31.01.2024.

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana