Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English

  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Мишљење о процени ризика корупције у одредбама нове верзије Нацрта закона о уџбеницима

AСК 09.02.2018.

Нова верзија Нацрта закона не доноси потребна побољшања у погледу низа питања на које је Aгенција указивала у више наврата, а који се поред осталог односе на сукоб интереса; избор и праћење уџбеника, те недостатак критеријума за одлучивање. На пример, предложена решења која се тичу управљања сукобом интереса заснивају се, као и у претходној верзији Нацрта и важећем Закону, на потписивању изјава лица о одсуству сукоба интереса, уместо да се законским одредбама детаљније уреди поступак, одлучивање поводом пријаве да је лице које учествује у поступку давања стручне оцене, стручног мишљења, односно експертског мишљења у сукобу интереса, те пропишу одговарајуће санкције у случају да се то утврди.

Имајући у виду раније примере злоупотреба приликом избора уџбеника, значајно је што је Нацртом, слично као и у важећом Закону, забрањено издавачима да предшколској установи, школи или запосленима у овим установама учине донацију, поклон и репрезентацију. Међутим, ни нова верзија Нацрта закона не прецизира шта се сматра донацијом, поклоном или репрезентацијом, док посебан проблем представља чињеница да, за разлику од важећег Закона, не постоји ближа дефиниција представљања уџбеника и репрезентације мале вредности, који су, према предложеном решењу, дозвољени.

Поред поменутих недостатака, поједине одредбе нове верзије Нацрта закона садрже и друге ризике корупције, као што су употреба непрецизних формулација и давање широких дискреционих овлашћења органима јавне власти.

Aгенција за борбу против корупције сматра да је отклањање идентификованих недостатака и ризика корупције неопходно за адекватно уређење ове области и превазилажење проблема који су се до сада јављали у пракси.

ВИДИ СВЕ ВЕСТИ

Огласна табла

Захтев за достављање изјашњења и извештаја број 014-46-00-0043-25-08 од 11.06.2025. године
08.10.2025.


Захтев за достављање изјашњења и извештаја број 014-46-00-0293-24-08 од 15.07.2025. године
08.10.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0179/24-07 од 26.08.2025.
06.10.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Календар рокова

Достављање кварталних извештаја о спровођењу активности из Aкционог плана за Поглавље 23 – потпоглавље Борба против корупције
15.10.2025.


Достављање кварталних извештаја о спровођењу Aкционог плана за период 2024 – 2025. године за спровођење Националне стратегије за борбу против корупције за период 2024 – 2028. године
15.10.2025.

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana