Nadležnosti Organizacija Javne nabavke Konkursi Budžet Godišnji izveštaj Informator o radu
    Zakoni Propisi Međunarodne konvencije Strateška dokumenta Priručnici i vodiči
    Odluke Mišljenja Prijavi korupciju Stavovi
    GREKO UNCAC ACN/OECD EPAC/EACN EU izveštaji Poglavlje 23 Projekti
    Vesti Saopštenja za javnost Mediji Aktivnosti
    Lokalni izbori 2025 Izbori 2024 Izbori 2023 Izbori 2022
    Obuka za lobiste
    KONTAKT
  • Javne nabavke
  • Konkursi
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English
  • Javne nabavke
  • Konkursi
  • Pretraga registra
    • Elektronske prijave
    • Plan integriteta app
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Nadležnosti Organizacija Javne nabavke Konkursi Budžet Godišnji izveštaj Informator o radu
    Zakoni Propisi Međunarodne konvencije Strateška dokumenta Priručnici i vodiči
    Odluke Mišljenja Prijavi korupciju Stavovi
    GREKO UNCAC ACN/OECD EPAC/EACN EU izveštaji Poglavlje 23 Projekti
    Vesti Saopštenja za javnost Mediji Aktivnosti
    Lokalni izbori 2025 Izbori 2024 Izbori 2023 Izbori 2022
    Obuka za lobiste
    KONTAKT
  • Organi javne vlasti - obaveze prema Agenciji
  • Organi javne vlasti - Obaveštenja
  • Elektronske prijave
  • LAP
  • Plan integriteta
  • Procena rizika od korupcije

Organi javne vlasti - obaveze prema Agenciji

Organ javne vlasti je organ Republike Srbije, autonomne pokrajine, jedinice lokalne samouprave i gradske opštine, ustanova, javno preduzeće i drugo pravno lice čiji je osnivač ili član Republika Srbija, autonomna pokrajina, jedinica lokalne samouprave ili gradska opština.

REGISTAR JAVNIH FUNKCIONERA

Organ javne vlasti koji je izabrao, postavio ili imenovao javnog funkcionera o tome, odnosno o prestanku javne funkcije obaveštava Agenciju u roku od 15 dana od dana stupanja na javnu funkciju, odnosno prestanka javne funkcije.

O izboru i o prestanku javne funkcije na koju je javni funkcioner izabran neposredno od građana, organ u koji je javni funkcioner izabran obaveštava Agenciju u roku od 15 dana stupanja na javnu funkciju, odnosno prestanka javne funkcije.

POKLONI

Evidencija poklona

Organ javne vlasti vodi evidenciju o poklonima koji su primili njegovi javni funkcioneri i članovi porodice.

Obaveza predaje evidencije poklona Agenciji

Organ javne vlasti dužan je da preda kopiju evidencije poklona Agenciji do 1. marta tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu. Podaci iz evidencije poklona koja je predata Agenciji su javni.

IZRADA I SPROVOĐENJE PLANA INTEGRITETA

Plan integriteta donose i sprovode organi Republike Srbije, autonomne pokrajine, jedinice lokalne samouprave, gradske opštine, organizacije kojima je povereno vršenje javnih ovlašćenja, ustanove i javna preduzeća i druga pravna lica čiji je osnivač ili član Republika Srbija, autonomna pokrajina, jedinica lokalne samouprave ili gradska opština, koji imaju više od 30 zaposlenih.

Agencija je donela Uputstvo za izradu i sprovođenje plana integriteta - prečišćen tekst („Službeni glasnik RS“ br. 145/2020, 43/2021, 48/2021, 115/2022 i 119/2022) koje sadrži način izrade i bližu sadržinu plana integriteta, rokove za donošenje i sprovođenje plana integriteta, rokove za dostavljanje izveštaja o sprovođenju plana integriteta Agenciji i način vršenja nadzora od strane Agencije nad donošenjem i sprovođenjem planova integriteta.

Obveznik donošenja plana integriteta dužan je da Agenciji dostavi plan integriteta i izveštaj o sprovođenju plana integriteta, u roku i na način koji su propisani navedenim uputstvom.

Organi javne vlasti - Obaveštenja

Nova platforma za učenje na daljinu

Organi javne vlasti 21.02.2023.

Agencija za sprečavanje korupcije pustila je u rad novu platformu za učenje na daljinu, na kojoj je dostupna obuka „Etika i integritet“.

Opširnije...

Protokolarni i prigodni pokloni - obaveze organa javne vlasti

Organi javne vlasti 20.02.2023.

Agencija za sprečavanje korupcije obaveštava organe javne vlasti o zakonskoj obavezi, da najkasnije do 1. marta 2023. godine, dostave evidencije protokolarnih i prigodnih poklona koje su tokom 2022. godine primili njihovi javni funkcioneri.

Opširnije...

Obaveza dostavljanja evidencije poklona javnih funkcionera

Organi javne vlasti 01.02.2023.

Agencija za sprečavanje korupcije obaveštava organe javne vlasti o zakonskoj obavezi, da najkasnije 1. marta 2023. godine, dostave evidencije protokolarnih i prigodnih poklona koje su tokom 2022. godine primili njihovi javni funkcioneri.

Opširnije...

Dostavljanje Evidencije poklona javnih funkcionera

Organi javne vlasti 25.02.2022.

Podsećamo odgovorna lica u organima javne vlasti da je 1. mart 2022. godine, rok do koga su u obavezi da Agenciji dostave evidencije poklona javnih funkcionera za 2021. godinu. Obrazac eviden

Opširnije...

Obaveza dostavljanja evidencije poklona javnih funkcionera do 1. marta 2022. godine

Organi javne vlasti 17.02.2022.

Organi javne vlasti, koji su u obavezi da vode evidenciju o poklonima, dužni su da, najkasnije do 1. marta 2022. godine, Agenciji dostave evidencije poklona javnih funkcionera za 2021. godinu

Opširnije...

Kako poboljšati kvalitet lokalnih antikorupcijskih planova

Organi javne vlasti 28.06.2021.

Agencija za sprečavanje korupcije je u proteklom periodu analizirala više lokalnih antikorupcijskih planova (LAP) koje su dostavile jedinice lokalne samouprave pre organizovanja javne rasprav

Opširnije...

Obuke u oblasti sprečavanja korupcije i jačanja integriteta u organima javne vlasti

Organi javne vlasti 10.09.2020.

Direktor Agencije za sprečavanje korupcije je, na osnovu člana 99. stav 1. Zakona o sprečavanju korupcije („Službeni glasnik RS”, br. 35/19, 88/19) doneo Program obuke u oblasti sprečavanja korupcije i jačanja integriteta, kao i Uputstvo za sprovođenje obuke u oblasti sprečavanja korupcije i jačanja integriteta („Službeni glasnik RS” br. 114/20). […]

Opširnije...

Elektronske prijave

LAP

Model LAP

Kako bi pomogla jedinicama lokalnih samouprava da što kvalitetnije izrade LAP, Agencija za borbu protiv korupcije je uz podršku Stalne konferencije gradova i opština, a u skladu s obavezom iz Akcionog plana za Poglavlje 23 (aktivnost 2.2.10.36.), izradila Model lokalnog antikorupcijskog plana sa uputstvima za izradu, sprovođenje i praćenje (Model LAP). Model LAP je dopunjen u decembru 2018. godine zbog uočenih problema pri formiranju tela za praćenje primene LAP sa kojima su se susrele pojedine opštine.
U nastavku možete pogledati i preuzeti navedene dokumente.

Model LAP
Dopuna Modela LAP
Model LAP engleski

Metodologija za praćenje i izveštavanje o primeni LAP-a

Metodologija za praćenje i izveštavanje o primeni lokalnog antikorupcijskog plana je dokument u kome su detaljno opisane obaveze i odgovornosti aktera uključenih u praćenje i izveštavanje o primeni LAP-a, prikazan je postupak praćenja primene LAP-a na nivou aktivnosti, mera i ciljeva, kao i proces izveštavanja.

Metodologija za praćenje i izveštavanje o primeni lokalnog antikorupcijskog plana_1

Video priručnik o Metodologiji za praćenje i izveštavanje o primeni LAP-a

Unapređenje izrade LAP-a

Na osnovu analize antikorupcijskih planova koje su dostavile jedinice lokalne samouprave, Agencija je identifikovala više istih ili sličnih nedostataka koje je objedinila u jedan dokument, zajedno sa objašnjenjima na koji način nedostaci treba da budu prevaziđeni.

Kako poboljšati kvalitet LAP-a

Agencija za sprečavanje korupcije prikuplja podatke o izradi LAP i formiranju tela za njegovo praćenje od svih jedinica lokalnih samouprava i Autonomne pokrajine na kvartalnom nivou od početka uvođenja ove obaveze od septembra 2017. godine.

U nastavku možete pogledati i preuzeti izveštaje sa podacima o broju JLS koje su izradile LAP i formirale telo za njegovo praćenje u prethodnom periodu.

Izveštaji su dostupni OVDE.

Kampanja za podizanje svesti javnosti o usvajanju lokalnih i pokrajinskih antikorupcijskih planova pod nazivom „LAP za jači integritet” sprovedena je u periodu od 26. novembra do 27. decembra 2018. godine. Tokom trajanja kampanje građani su mogli da pogledaju video-spot na internet prezentaciji Agencije i u inetrnet izdanjima dnevnih novina Blic i Večernje novosti, kao i da čuju radijski spot koji je emitovan na lokalnim radio stanicama. U nastavku možete pogledati promotivni materijal korišćen u kampanji.

Saznaj više..

 

 

Plan integriteta

ZAVRŠEN TREĆI CIKLUS

O sprovođenju plana integriteta izvestilo je 99,26% institucija

Izrada i sprovođenje plana integriteta je zakonska obaveza organa javne vlasti koji imaju 30 i više zaposlenih, što obuhvata ukupno 2.969 institucija. Ovaj preventivni mehanizam uklјučuje samoprocenu rizika od korupcije i drugih nepravilnosti, kao i definisanje mera za njihovo otklanjanje.

Po završetku trećeg ciklusa, od 2.965 institucija koje su izradile plan integriteta, 2.943 (99,26%) izvestilo je Agenciju o njegovom sprovođenju.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

IZRADA PLANA INTEGRITETA: TREĆI CIKLUS

Produžen rok za izveštavanje o sprovođenju plana integriteta u trećem ciklusu do 31.12.2024. godine

Agencija za sprečavanje korupcije obaveštava sve institucije da je rok za izveštavanje o sprovođenju plana integriteta i postavlјanje odluke o njegovom usvajanju produžen do 31.12.2024. godine.

Da bi institucija ispunila zakonsku obavezu iz člana 96. i 97. Zakona o sprečavanju korupcije („Službeni glasnik RS”, br. 35/19, 88/19, 11/21- autentično tumačenje, 94/21 i 14/22), do navedenog datuma potrebno je preduzeti sledeće korake:

a) za svaku meru pobolјšanja iz usvojenog plana integriteta koordinator treba da izvesti da li je sprovedena u roku ili posle roka, odnosno ako nije koji su razlozi za nesprovođenje (sve se radi u elektronskoj aplikaciji);

b) nakon toga, koordinator preuzima iz aplikacije izveštaj o sprovođenju plana integriteta koji dostavlјa rukovodiocu institucije na usvajanje;

v) potpisanu i pečatiranu Odluku o usvajanju izveštaja o sprovođenju plana integriteta koordinator postavlјa u aplikaciju.

Za pristup aplikaciji slediti link: https://plan.acas.rs/acas_pi/#/login i koristiti već dodelјeno korisničko ime i lozinku institucije.

Detalјne informacije o izveštavanju u aplikaciji date su tehničkom uputstvu koje je dostupno na: https://www.acas.rs/lat/page_with_sidebar/plan_integriteta#

Stupanjem na snagu Zakona o sprečavanju korupcije  uvedena je novčana kazna u iznosu od 100.000 do 150.000 dinara za rukovodioca institucije u slučaju da ne dostavi Agenciji plan integriteta i izveštaj o sprovođenju plana integriteta (član 104, stav 1. tačka 7) i ako ne odredi lice koje će obavlјati poslove koordinacije u vezi sa donošenjem, sprovođenjem i izveštavanjem o sprovođenju plana integriteta (član 104, stav 1. tačka 8).

--------------------------------------------------------------------------------------------------

U toku je treća faza – faza sprovođenja i izveštavanja o sprovođenju plana integriteta

Rok za sprovođenje mera iz plana integriteta je do 30. septembra 2024. godine.

Rok za izveštavanje i postavljanje odluke o usvajanju izveštaja o sprovođenju plana integriteta je do 31. oktobra 2024. godine.

Aktivnosti koordinatora:

- dostavlja plan integriteta licima koja su u planu integriteta navedena kao odgovorna za sprovođenje mera;

- prati da li se mere sprovode u rokovima i na način predviđen u planu integriteta;

- unosi u aplikaciju podatak da li je mera sprovedena ili ne na način kako je to opisano u Uputstvu za koordinatora za izveštavanje o sprovođenju plana integriteta u trećem ciklusu i

- nakon isteka roka za sprovođenje svih mera iz plana integriteta, postavlja u aplikaciju samo pečatiranu Odluku o usvajanju izveštaja o sprovođenju plana integriteta koju je potpisao rukovodilac institucije.

Napomena: Odluka o usvajanju izveštaja o sprovođenju plana integriteta se ne dostavlja Agenciji u papirnoj formi, već se isključivo postavlja u aplikaciju.

Rokove za izradu i sprovođenje plana integriteta možete videti OVDE.

Odredbom člana 104. stav 1. tačka 8) i 7) Zakona o sprečavanju korupcije („Službeni glasnik RS“ br. 35/2019, 88/2019, 21/2021 – autentično tumačenje, 94/2021 i 14/2022) propisana je prekršajna odgovornost za odgovorno lice u instituciji ukoliko ne odredi (koordinatora) lice koje će obavljati poslove koordinacije u vezi sa donošenjem, sprovođenjem i izveštavanjem o sprovođenju plana integriteta (član 97. stav 2.) kao i ukoliko ne dostavi Agenciji plan integriteta i izveštaj o sprovođenju plana integriteta (član 95. stav 3.).

Plan integriteta donose i sprovode organi Republike Srbije, autonomne pokrajine, jedinice lokalne samouprave, gradske opštine, organizacije kojima je povereno vršenje javnih ovlašćenja, ustanove i javna preduzeća i druga pravna lica čiji je osnivač ili član Republika Srbija, autonomna pokrajina, jedinica lokalne samouprave ili gradska opština, koji imaju više od 30 zaposlenih na neodređeno vreme.

JAVNO DOSTUPNI PLANOVI INTEGRITETA

Obveznicima planova integriteta ostavljena je mogućnost da, u okviru elektronske aplikacije, odaberu opciju da njihov plan integriteta bude javan. Ukoliko želite da proverite da li je neka institucija učinila plan integriteta dostupnim javnosti, to možete učiniti putem pretrage na ovom linku.

Za sve dodatne informacije u vezi izrade i sprovođenja plana integriteta možete se obratiti Odseku za planove integriteta i analizu rizika od korupcije putem elektronske pošte integritet@acas.rs ili telefonom na 011/ 41 49 112.

 

Procena rizika od korupcije

Mišljenje o novoj verziji Nacrta zakona o NOKS
Mišljenje o proceni rizika korupcije u odredbama Nacrta zakona o udžbenicima jan
Mišljenje o proceni rizika korupcije u odredbama Nacrta zakona o udžbenicima dec
Mišljenje o Predlogu uredbe o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa
Mišljenje o proceni rizika korupcije u odredbama Nacrta zakona o zdravstvenoj zaštiti
Mišljenje o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama Zakona o javnim agencijama
Mišljenje o proceni rizika korupcije u odredbama Predloga zakona o dualnom obrazovanju
Mišljenje o Predlogu zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma
Inicijativa za dopune Zakona o državnim službenicima, Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i Nacrta zakona o zaposlenima u javnim službama
Mišljenje o Predlogu zakona o Nacionalnoj akademiji
Mišljenje o Predlogu zakona o izmenama i dopunama zakona o državnim službenicima
Mišljenje o Nacrtu uredbe o izmenama i dopunama Uredbe o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženj
Mišljenje o Predlogu zakona o izmenama i dopunama Zakona o stečaju
Mišljenje o Nacrtu zakona o visokom obrazovanju
Mišljenje o Nacrtu zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja
Mišljenje o proceni rizika korupcije u odredbama Nacrta zakona o profesijama od posebnog interesa
Mišljenje o Nacrtu zakona o prosvetnoj inspekciji
Mišljenje o Nacrtu zakona o dualnom obrazovanju
Mišljenje o Nacrtu zakona o prosvetnoj inspekciji 1
Mišljenje o proceni rizika korupcije u odredbama Nacrta zakona o profesijama od posebnog interesa za Republiku Srbiju i uslovima za njihovo obavljanje
Mišljenje o proceni rizika korupcije u odredbama Nacrta zakona o visokom obrazovanju
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o prosvetnoj inspekciji 27 10 21
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o slobodnom pristupu informacijama 24 08 2021
Mišljenje o Nacrtu ZID zakona o visokom obrazovanju 02 06 2021
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o NOKS 17 01 22
Mišljenje o Nacrtu zakona o zaštitniku građana 24 08 21
Mišljenje o Nacrtu zakona o zaštitniku građana 18 05 21
Mišljenje o Nacrtu zakona o uređenju tržišta poljoprivrednih proizvoda
Mišljenje o Nacrtu zakona o referendumu i narodnoj inicijativi 27 05 21
Mišljenje o Nacrtu zakona o referendumu i narodnoj inicijativi 30 08 21
Mišljenje o Nacrtu zakona o referendumu i narodnoj inicijativi 08 11 21
Mišljenje o setu pravosudnih zakona 17 01 2023
Inicijativa - Mišljenje - Infrastruktura i javno privatno partnerstvo 30 12 2022
Mišljenje o Nacrtu zakona o carinskoj službi 14 11 18
Mišljenje o Nacrtu zakona o lobiranju 10 04 18
Mišljenje o Nacrtu zakona o NOKS 27 02 18
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o državnim službenicima 17 08 18
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o inspekcijskom nadzoru 08 11 18
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja 08 01 19
Mišljenje o Nacrtu zakona o dualnom modelu studija u visokom obrazovanju 03 06 2019
Mišljenje o Nacrtu zakona o izmenama Zakona o visokom obrazovanju 09 09 19
Mišljenje o Nacrtu zakona o referendumu i narodnoj inicijativi 22 11 19
Mišljenje o Nacrtu zakona o utvrđivanju porekla imovine i posebnom porezu 19 04 19
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o dualnom obrazovanju 29 11 19
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o finansiranju političkih aktvnosti 02 12 19
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o finansiranju političkih aktvnosti 09 10 19
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o NOKS 05 08 19
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o NOKS 13 09 19
Mišljenje o Nacrtu ZID Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja 29 11 19
Inicijativa - Mišljenje - Podzakonski akti Zakona o privatizaciji 16 09 2022
Inicijativa - mišljenje - Propisi koji regulišu oblast stečaja 30 06 22
Mišljenje o Nacrtu zakona o upravljanju privrednim društvima 02 08 23
Mišljenje o Predlogu uredbe o Centralnoj kadrovskoj evidenciji 05 12 23

Veb sajt je izrađen uz podršku Misije OEBS-a u Srbiji. Sadržaj ovog veb sajta i stavovi, mišljenja, nalazi, tumačenja i zaključci izloženi na njemu pripadaju samim autorima i nužno ne odražavaju zvanične stavove Misije OEBS-a u Srbiji.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana