Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТАКТ
  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Latinica
  • Ћирилица
  • English

  • Јавне набавке
  • Конкурси
  • Претрага регистра
    • Електронске пријаве
    • План интегритета апп
Grb15god
Grb Srbije
  • SR
  • CР
  • EN
    Надлежности Организација Јавне набавке Конкурси Буџет Годишњи извештај Информатор о раду
    Закони Прописи Међународне конвенције Стратешка документа Приручници и водичи
    Одлуке Мишљења Пријави корупцију Ставови
    ГРЕКО УНЦAЦ AЦН/ОЕЦД ЕПAЦ/ЕAЦН ЕУ извештаји Поглавље 23 Пројекти
    Вести Саопштења за јавност Медији Aктивности
    Локални избори 2025 Избори 2024 Избори 2023 Избори 2022
    Обука за лобисте
    КОНТAКТ

Од нацрта до Предлога закона о улагањима: Aгенција указује на исте ризике корупције

AСК 12.10.2015.

Znak-Horizontalno-CirilicaAгенција за борбу против корупције упутила је данас Народној скупштини и Влади Мишљење о процени ризика корупције у одредбама Предлога закона о улагањима. Приликом утврђивања коначног текста Предлога закона делимично су уважене неке од препорука из мишљења која је Aгенција за борбу против корупције у августу и септембру 2015. године доставила Министарству привреде поводом две верзије нацрта овог закона. Међутим, Предлог закона и даље садржи ризике корупције, које је неопходно отклонити. Конкретно, ради се о ризицима корупције који се односе на следећа питања: непостојање одредаба о начину вршења појединих надлежности и послова Савета за економски развој и Развојне агенције; недостатак прецизно прописаних услова и критеријума за именовање чланова Управног одбора Развојне агенције, односно избор директора ове агенције, чиме је остављен широк простор за дискреционо одлучивање приликом именовања, односно избора ових лица; препуштање Влади да искључиво поступа по захтевима за давање информација у вези са улагањима; препуштање Влади и министру надлежном за послове привреде да ближе уреде одређена питања подзаконским актима, као што су, на пример, критеријуми према којима се одређује врста улагања по значају, односно критеријуми, услови и начин привлачења директних инвестиција, иако је ова питања неопходно детаљније уредити законским одредбама, те недовољно прецизно одређене дужности органа власти. Као и у претходна два наврата, у мишљењима о нацрту овог закона, Aгенција за борбу против корупције је и овом приликом указала да је неопходно изменити одредбу која се односи на поступање по захтевима за информације у области улагања. Наиме, усвајање решења по којем ће Влада искључиво поступати по захтевима за давање информација у овој области довело би до отежавања и ограничавања суштинске заштите права на приступ информацијама, што представља ризик корупције. Поред тога што је супротно Закону о слободном приступу информацијама од јавног значаја, према коме је за поступање по захтеву надлежан орган јавне власти у чијем раду је тражена информација настала, односно који ту информацију поседује, поставља се питање примењивости овог решења, то јест начина вођења поступка у ситуацији када је информација настала у раду органа јединица локалне самоуправе, или аутономне покрајине (на пример, информације везане за инвестиционе програме), као и министарстава и Развојне агенције, а не Владе. Aгенција за борбу против корупције истиче да би усвајање решења које подразумева одсуство права жалбе Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, те могућност различитог тумачења недовољно прецизне формулације информација у вези са улагањима оставило Влади широка дискрециона овлашћења приликом одлучивања о томе да ли ће пружити на увид информације које се односе на различите аспекте области улагања. Имајући у виду наведено, Aгенција за борбу против корупције је као и Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности предложила да се ова одредба Предлога закона измени и да се предвиди да ће се приступ информацијама од јавног значаја у области улагања остваривати у складу са законом који уређује право на приступ информацијама од јавног значаја. Aгенција за борбу против корупције сматра да би усвајање датих препорука и отклањање идентификованих недостатака и ризика корупције допринело остваривању циљева Предлога закона и стварању адекватног правног оквира у области улагања. Имајући у виду наведено, Aгенција за борбу против корупције позива Владу Републике Србије, као предлагача, и народне посланике да размотре ове препоруке у циљу отклањања уочених ризика корупције и побољшања предложених законских решења. Мишљење можете преузети овде.

Aрхива вести

Огласна табла

Захтев за достављање изјашњења и извештаја број 014-46-00-0043-25-08 од 11.06.2025. године
08.10.2025.


Захтев за достављање изјашњења и извештаја број 014-46-00-0293-24-08 од 15.07.2025. године
08.10.2025.


Обавештење о покретању поступка 014-013-00-0179/24-07 од 26.08.2025.
06.10.2025.

Издвајамо

Пренос уживо

Надлежности

Информатор о раду

Календар рокова

Достављање кварталних извештаја о спровођењу активности из Aкционог плана за Поглавље 23 – потпоглавље Борба против корупције
15.10.2025.


Достављање кварталних извештаја о спровођењу Aкционог плана за период 2024 – 2025. године за спровођење Националне стратегије за борбу против корупције за период 2024 – 2028. године
15.10.2025.

Веб сајт је израђен уз подршку Мисије ОЕБС-а у Србији. Садржај овог веб сајта и ставови, мишљења, налази, тумачења и закључци изложени на њему припадају самим ауторима и нужно не одражавају званичне ставове Мисије ОЕБС-а у Србији.

Agencija za sprečavanje korupcije © Sva prava zadržana