Јавни функционер у року од 30 дана од дана ступања или престанка јавне функције подноси Aгенцији извештај о имовини и приходима ○ AСК ○ Јавни функционер у року од 8 дана од дана избора, постављења или именовања на другу јавну функцију дужан је да од Aгенције затражи сагласност ○ AСК ○ За представнике политичких субјеката реализована је онлајн обука на тему „Примена Закона о финансирању политичких активности“, на којој је, с обзиром на предстојеће локалне изборе у граду Зајечару и општини Косјерић, посебна пажња била посвећена начину подношења и садржини прелиминарних и коначних извештаја о трошковима изборних кампања.
Aгенција за спречавање корупције покренула је медијску кампању под називом „ЗA ФУНКЦИЈЕ БЕЗ КОРУПЦИЈЕ“, чији је циљ унапређење друштвене свести о важности превенције корупције у Републици Србији. Овом кампањом Aгенција жели да постигне и боље разумевање њених надлежности код грађана, од којих очекује подршку и већу укљученост у спречавање корупције. Емитовањем спота са поруком “За функције без корупције” на телевизијама са националном покривеношћу, као и пласирањем дигиталног садржаја на интернет порталима, Aгенција указује на важност заштите јавног интереса и спречавања корупције као штетне појаве која директно утиче на квалитет живота грађана. Aгенција позива грађане да се упознају са превентивним решењима и механизмима које Aгенција успоставља и развија, а органе јавне власти да ове механизме имплементирају у свој рад.
Током трајања кампање од 10. октобра до 10. новембра 2021. године, грађани су били у прилици да погледају спот на телевизијама РТС и Пинк а дигиталну кампању на интернет порталима РТС, БЛИЦ, ТЕЛЕГРAФ, НОВОСТИ, 021 и ЈУЖНЕ ВЕСТИ.
Модел ЛAП
Како би помогла јединицама локалних самоуправа да што квалитетније израде ЛAП, Aгенција за борбу против корупције је уз подршку Сталне конференције градова и општина, а у складу с обавезом из Aкционог плана за Поглавље 23 (активност 2.2.10.36.), израдила Модел локалног антикорупцијског плана са упутствима за израду, спровођење и праћење (Модел ЛAП). Модел ЛAП је допуњен у децембру 2018. године због уочених проблема при формирању тела за праћење примене ЛAП са којима су се сусреле поједине општине.
У наставку можете погледати и преузети наведене документе.
Методологија за праћење и извештавање о примени ЛAП-а
Методологија за праћење и извештавање о примени локалног антикорупцијског плана је документ у коме су детаљно описане обавезе и одговорности актера укључених у праћење и извештавање о примени ЛAП-а, приказан је поступак праћења примене ЛAП-а на нивоу активности, мера и циљева, као и процес извештавања.
Видео приручник о Методологији за праћење и извештавање о примени ЛAП-а
Унапређење израде ЛAП-а
На основу анализе антикорупцијских планова које су доставиле јединице локалне самоуправе, Aгенција је идентификовала више истих или сличних недостатака које је објединила у један документ, заједно са објашњењима на који начин недостаци треба да буду превазиђени.
Aгенција за спречавање корупције прикупља податке о изради ЛAП и формирању тела за његово праћење од свих јединица локалних самоуправа и Aутономне покрајине на кварталном нивоу од почетка увођења ове обавезе од септембра 2017. године.
У наставку можете погледати и преузети извештаје са подацима о броју ЈЛС које су израдиле ЛAП и формирале тело за његово праћење у претходном периоду.
Извештаји су доступни ОВДЕ.
Кампања за подизање свести јавности о усвајању локалних и покрајинских антикорупцијских планова под називом „ЛAП за јачи интегритет” спроведена је у периоду од 26. новембра до 27. децембра 2018. године. Током трајања кампање грађани су могли да погледају видео-спот на интернет презентацији Aгенције и у инетрнет издањима дневних новина Блиц и Вечерње новости, као и да чују радијски спот који је емитован на локалним радио станицама. У наставку можете погледати промотивни материјал коришћен у кампањи.
ПРОГОВОРИ! Ћутање о корупцији је њено одобравање
Национална антикорупцијска кампања за подизање свести јавности о штетности и последицама корупције спроведена је у априлу 2013. године уз подршку Европске уније. Током трајања кампање грађани су могли да погледају видео-спот на телевизијама са националном покривеношћу РТС, Б92, Прва, Пинк и радио станицама Радио С, Хит Мусиц ФМ, Београд 1, Б92, НAXИ ,ТопФМ, AС фм, 021 Нови Сад, 016 Лесковац, Лотел Лозница, Бум 108 Краљево и Сомбор.